torsdag 16 juni 2011

Konsten att charma en kvinna och lite annat..

Okej.. Izac gjorde tydligen succe hos E's kollegor!! Ja, den kvinnliga delen då! Tror att deras mamma-instinkter satte in direkt när han började gömma sig bakom mina ben...kika fram bakom min klnning och blygt titta åt ett annat håll när de försökte prata med honom!!  Den typen av uppförande fungerar alltså för en vovve att charma homosapiens kvinnor med!!! :) Tror inte att det skulle fungera lika bra för en homosapiens man att charma en homosapiens kvinna med...hahaha...Då skulle hon tro att han vore efterbliven eller nått...

Har varit på Spinning RPM här ikväll och kört min sedvanliga kvälls-powerwalk(så mycket det går med en hormonstinn hund som ska lukta på varje grässtrå...)  Det är mysigt att ta dessa promenader iaf ska ni veta.. Tidigare har vi varit ute i parken med andra hundägare mellan typ 21-22 på kvällen så har hundarna fått leka av sig med varandra, men jag har slutat gå dit, jag pallar inte med alla konstiga hundägare!!! Ett exempel då, en man som stångas med att vara med med sin lila tik varje kväll, kopplad är hon medans alla andra är lösa, för HAN ska bestämma vilka hunden får hälsa på, ni kan ju gissa att ALLA hundar typ flyger fram till henne och ska hälsa såklart...och mannen blir helt desperat över att de nosar henne i baken och viftar på svansen.. Han verkar tro att de tänker äta upp henne eller nått... suck.. den stackars lilla vovven vill ju inget annat än att få hälsa och leka när hon ser de andra vovvarna... Är ju som att plocka in ett barn i en godisaffär och säga: Idag ska vi bara titta vad de har för gottigt här!!

MÅSTE man gå dit just då???
Om man nu ändå inte vill att ens vovve ska hälsa menar jag.. det är ju liksom det som är grejen med att vara där mellan 21-22... Finns ju 23 andra timmar på dygnet när folk har sina hundar kopplade.. Och alla har så himlans många åsikter om allas hundar... Näe jag orkar inte med sånt!!! Jag älskar min vovve och ser mer än  gärna att han leker md andra doggar, det behöver dom få göra!!  Men då får fan vovvens husse/matte sköta sig och inte ha mundiarée eller nått... Vi kör vårt egna race helt enkelt, det blir bäst så så slipper jag bli föbannad!!!

Åt en finemang middag också... Grillad kyckling, fetaoströra, avocado och broccoli! Hade tagit massa bilder här under dagen, men något är fel mellan kameran och datorn..de vill inte vara med varann ikväll....kommer kanske imorgon istället...

Förresten så har E också sommarlov nu och vi har dryga 2 månader ledigt tillsammans!!! Tjohooo!!!! Oj va långt det blev... Förlåt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar