torsdag 11 augusti 2011

Kulturrutan


Vad är nu detta undrar ni?? Nej, jag har inte tömt mitt hemma-bibliotek.. Detta är sommarens skörd av lästa böcker!!!!! Japp!! 10st.. och just ja det saknas en också..så 11st!!!! De ni!
Jag har faktiskt läst en sommarskurs denna sommar. "Från Agatha Christie till Stieg Larsson" heter den. En deckar-kurs. Tänkte att eftersom jag ändå läser mycket på sommaren kan jag ju lika gärna ta några högskolepoäng på skiten. Kul att faktiskt inte få bestämma själv va man ska läsa. Jag har läst böcker jag aldrig annars skulle ens ta i med tång!! Som t.ex Raymond Chandlers bok "Den stora sömnen" Från typ 40-talet, i princip omöjlig att få tag på(eftersom den är så gammal, hittade den tillslut på Årjängs bibliotek så jag fick beställa den till där mina föräldrar bor och de fick hämta den, lite kul att den inte finns i stora stockholm men i en liten håla i värmland har de den...:) ). Men den är bra, framförallt rolig. Skriven på ett väldigt humoristiskt språk som jag gillar. Mycket ironi. Kul att man kan skriva en deckare på det viset. Vet att många i min kurs avskydde just den boken, men jag är väl inte som alla andra...
Kan rekommendera Ann Cleeves "Svart som natten", spännande!!
Gillade väl egentligen alla jag läst förutom Agatha Christie som jag höll på att verkligen få spunk på!! Så många karaktärer och seeeeeegt.. Älskar filmerna men böckerna går bort.

Så då har ni fått dagens boktips också! Nu ska jag städa sovrummet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar