måndag 23 maj 2011

Tårar

Varnar alla blödiga läsare innan, kan vara så att det kräver en och annan liten tår..

Idag har varit en jobbig dag... Inatt fick jag mess från vår granne tilika god väninna till mig. Hennes goa hund hade blivit jättedålig utan förvarning och hon skulle behöva låta henne somna in idag på morgonen. Jag messade min lärare imorse och sa att jag kommer senare idag, har en väninna som behöver mitt stöd idag! När sånt här händer kommer skolan långt ner på skalan!!! Jag och Izac mötte upp henne, hunden och en manlig vän till henne imorse. Tillsammans gick vi till veterinären, när det var dags stannade jag och Izac hos dem. Det var otroligt fridfullt men gjorde så himla ont i hjärtat. Tårarna brände verkligen i ögonen, men jag vet att börjar jag gråta så tar det aldrig slut och det är inte C som ska trösta mig utan jag henne!!! Men vi satt där på golvet, klappade henne över kroppen, C  hade vovvens huvud i sitt knä och Izac låg tätt  tryckt intill oss. Vi höll om varann och grät.. Det var som att Izac förstod vad som hände, för sålänge hennes hund andades så låg han och tittade, när hon var borta så efter en liten stund gick han därifrån och la sig under en stol. Jag är helt övertygad att han på nått vis förstod vad som höll på att hända. När vi hade lämnat dem gick jag och Izac hem, väl hemma burrade jag in huvudet i hans päls och grät..de ville nästan inte ta slut..

Så sorgligt att hon är borta nu lilla skruttan, hon var verkligen en klok och otroligt snäll hund.. Alltid glad.. Kommer sakna henne som faan!! Usch va livet är orättvist ibland..

Ha det så bra i hundhimlen lilla gumman!! Vi kommer alla att sakna dig ska du veta!!  Ha ett vakande öga över din matte, hon behöver känna dig omkring sig!                                                                            

                   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar