onsdag 25 maj 2011

Tant-varning

Idag när jag kom av t-banan kom det fram en kille i min ålder och frågade :
-Ursäkta, finns det en kiosk här i närheten?
"En vad?" frågade jag
-En kiosk..
Pauline tänker så det knakar högt och ljudligt..
"Jahaaa, du menar en kiosk!!" ping det gick precis upp ett ljus..
Innan jag ens hunnit tänka var det finns en sån kommer det 2 smågrabbar i 12-årsåldern -Öh du, de ligger en kiosk här borta!! brölar de och drar vidare..förmodligen till "kiosken"..

Vem säger kiosk nuförtiden??? Är inte det lite gammeldags??
 Uppenbarligen kidsen iaf!! Jag sa också det när jag var i deras ålder, för typ hundra år sedan(kändes det som idag iaf..) men kiosk..säg det själv får du känna.. Närlivs, näe..Man säger ju för sjutton typ bara Seven-eleven eller Pressbyrån..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar