onsdag 25 maj 2011

Gjorde det igen..

Okej.. Då har jag gjort bort mig IGEN!

Vi var ui parken med Iza för en stund sedan. Det var MASSOR med hundar där ikväll vilket är både roligt och jobbigt, Izac uppskattar det inte alls, han vill helst bara strutta runt och nosa i allt, så att matte och husse står och pratar, då åker hans annars så knorrade svans ner som en vissen tulpan.. Men hursom så mötte vi en herre i parken, en mycket mycket stlig herre med en brun krullig halvstor jättefin hund, jättesöt!! Jag frågar honom: "Är det en mellanpudel, eller nån sån här vatten-ras du har?" varpå alla stannar upp från sina samtal och stirrar på mig med miner ungefär som om jag hade frågat den gamle mannen om han ville följa med hem och ligga med mig efter promenaden, utom då den här mannen som inte tittar upp, han funderade förmodligen vilken form av bestraffning han ska ge mig för denna hädelse av hans hund som jag snart ska bli varse.
                                                   

                                            
Så jag återigen frågar samma sak varpå han bara: "Nej vet du vad!! det är en lagotto det här! En äkta tryffel-hund! Tjobonk pang i nyllet! Sen va den disskussionen slut! Tack och lov kom ytterligare en hundägare och bröt den bistra stämningen jag ställt till men.. Tryffelhund..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar