fredag 27 maj 2011

Knappt byxmyndig

Fredag!!! Näst sista tentan avklarad!!! Jihaaaaa!!
Nu är det fredagsmys om gäller, ett glas rosé och en bit paté!! Mmmmm.. Ljuvligt!

Var förbi Ohlsons tyger på vägen hem idag och blev helt överlycklig när jag upptäckte att de hade exakt tyget i den scarf som jag kollat på som dock var liiite för dyr tyckte jag, nu hade de tyget för 99:-/m så jag får typ 3 scarfar fö 30kr!!!! De ni kallar jag bra deal, visserligen fåtr jag sy dem själv, men det är ju baske mig bara raksöm så hur svårt kan det vara?? Symaskin har jag!!! Nu ska handyman tas fram i mig!!

Åh vet ni vad? Imorse gick jag förbi en kiosk här på Östermalm och skulle byta in en Triss-lott med 25kr i vinst mot en ny lott. Stövlar in där och lämnar fram lotten varpå kvinnan i kassan tittar lite konstigt på mig och säger:
-Jaha.. Och hur gammal är du då??
" Alldeles för gammal!!" svarar jag..
-Men du vet att man måste vara över 18 för att få spela Triss?? 
Jag kände hur jag började jubla inombords!!! Någon tror att jag inte ens är myndig!!!!!
-Har du leg?
"Nää, tyvärr, glömt det hemma. Men jag fyller 29år i år!!!"
-Alltså har du inget leg..jag är ledsen.. säger kvinnan.

                                                                     

Jag skuttar jublade därifrån med glädjen att nån i denna världen faktiskt inte tror att jag snart är 30 utan inte ens 18!!!!!  Den kvinnan gjorde min dag!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar