tisdag 13 september 2011

My cup of tea!

Jag står på kanten, på väg att trilla över när som helst...kolavippa, trilla av pinnen...osv...

Så känns det iaf!! Började min praktikperiod igår (6v) bara det i sig är slitsamt, men som grädde på moset så måste jag pendla nästan 3timmar varje dag... :/ Upp kl 5, iväg kl 6, framme till 7.25, byta om jobba 8 timar, byta om, hemmastrax efter 17 någon gång.... Mmmm... Det är en himla tur kan jag säga att praktikplatsen är så bra som den är, annars hade jag lagt mig och grinat i kväll när jag kom hem för jag är så djävulskt trött!!!!!! Men har lagt schemat så att jag jobbar mina 30timmars vecka på 4dgr istället för 5 så slipper jag sitta och åka en dag i veckan iaf!!

Hursom så måste jag säga att jag tror att jag är förälskad i mitt nya jobb(kommande jobb), jag är lite småpilsk på sjukvården överhuvudtaget!!!!  Jag älskar min nya sjukhus-pyamas som jag fick igår när jag började jobba!!  Känns vuxet att knalla omkring i den...;)) Det är något visst med hela sjukhus miljön!  Kalla mig gärna störd men det är verkligen "min kopp te"!

                                      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar