tisdag 26 juli 2011

Runt runt vi for..

Idag har vi varit på utflykt hela dagen. På förmiddagen satte vi oss i bilen och styrde kosan mot Klässbol. Jag har tjatat om att jag vill till linneväveriet. Självklart fick min lilla korv följa med!! Han sitter så fint i en speciell sele för hundar som man fäster i bilens bälte. Hur bra som helst, och värt varenda krona!! 198kr!!!! För tänk om olyckan är framme och min lilla bamsekorv skulle flyga ur bilen...fatta vilka tyngder det skulle bli!! Farligt både för honom och de i framsätet!
 

Jag höll på att helt tappa förståndet inne på väveriet.. Hade bestämt att jag skulle köpa en duk, en fyrkantig, men sen att det skulle finnas typ 1miljon mönster och 5miljoner färger att välja mellan ingick inte i min plan... Herregud vad jag velade...
Jag ville iaf ha något hyfsat klassiskt, nått som står sig om några år också. Valet föll TILLSLUT på denna,
Enlarged view of image

Fast i svarta toner... Tror att det blir bra.. Hade dock kunnat köpa ex antal till.. Älskar RIKTIGA dukar.. Tantvarning delux...jag vet... ;P hahaha...


Vi åt en mysig lunch på kvarnen som ligger precis bredvid. Sedan åkte vi vidare till Arvika och Blå lagårn. Ett jätteroligt ställe, en gammal lagård som är i 3 våningar, full med utställning av konst. Inga kända artister direkt, men underbara målningar. Dessutom riktigt bra priser både på tavlor och fika! Jag köpte en jordgubbspaj med vaniljsås och en dricka 30kr!!!!! Japp, du läste rätt.... Några ungdomar tydligen som driver stället. Kul och annorlunda!


Vidare gick färden sedan till Sunne, där blev det pitstopp på Sibylla. Korv med bröd. Sedan for vi hem... Man blir rätt sliten efter en hel dag ute... Men mysigt va de!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar